Thursday, September 10, 2009

Beware of 'Copy and Paste'

Salam,
Kebetulan hari ini , semasa surfing mencari peluang meluaskan bisnes .. sy terjumpa pula copycat bulat-bulat idea telekungonline. Dengan hanya menambah tanda '-' dlm perkataan telekungonline mmg akan mengelirukan sesiapa yg google telekungonline dan terlepas pandang. Saya tegaskan http://www.telekungonline.blogspot.com/ ini adalah hanya satu tuan punya , satu blog yg tersendiri berdiri sendiri , tidak ada berkongsi-niaga , malah semua thread kami di section thread niaga forum-forum semuanya akan di-link kembali ke http://www.telekungonline.blogspot.com/ ini shj. So waspadalah dan berhati-hati jika ada unsur penipuan ..
Sungguh amat menyedihkan bagaimana saudara kita , MOHD AIZUDDIN MAH HUSIN ini boleh 'copy and paste' kata-kata , susunan ayat , bahan tulisan malah tafsiran Quran Surah Al A'raaf sebagai pendahulu atau trademark telekungonline. Sampai kalendar tepi tue pun sama , tak ubah langsung ... Sudah kehabisan idea sgt ka ? Atau mmg ada niat nak mengganggu thread http://www.telekungonline.blogspot.com/ dengan unsur penipuan , Tuhan saja yg tahu apa tujuan sebenarnya. Semoga Allah melindungi sentiasa ..
Mmg tidak salah utk berkongsi idea ... atau mahupun nak berkongsi rezeki ALLAH sekalipun ... tapi apa yg susah sgt , apalah salahnya kalu kita minta kebenaran dahulu dari tuan asal (http://www.telekungonline.blogspot.com/) utk meniru pakai konsep idea yg sama. Kalu iye pun , luangkanla masa , bukalah kitab tafsir dan al-Quran atau hadis salih yg banyak lagi menceritakan perihal solat dan berpakaian . Selain menambah ilmu sendiri , saudara boleh berkongsi ilmu dengan org lain jugak dgn mempelbagaikan petikan tafsir ilmu Al-Quran itu.
Cuma apa yg boleh saya simpulkan , si pulan ini mmg ternyata ketandusan idea , tidak amanah kerna meniru dan mengguna petikan / susan kata / idea hak asal org lain tanpa minta restu kebenaran , tidak inovatif , pemalas serta ambil ringan / mudah .. tidak ikhlas nak berbisnes... pk nak buat kerja senang aje.
So utk pelanggan semua samada yg pernah berurusan atau yg akan kita berurus-niaga nanti , teruskan menyokong http://www.telekungonline.blogspot.com/ yg sudah berusia 3+ tahun ini tanpa ragu atau was-was. Utk pengetahuan kalian , http://www.telekungonline.blogspot.com/ ini telah lama berkembang dan telah menembusi banyak forum (>10 and still growing .. latest offer dr admin http://my.88db.com/my untuk menaja & advertise http://www.telekungonline.blogspot/) serta thread niaga.
Kami pernah berurusan hingga penghantaran ke luar negara Jepun dan UK juga. Segala kekurangan atau kesalahan yg telah lepas atau yg akan dtg , dengan seikhlas mungkin saya minta maaf sesungguhnya itu kelemahan saya sendiri , Yg baik adalah datangnya dr Yang Maha Berkuasa jua. Yakinlah ketentuan rezeki yg sy terima , kesenangan and kenikmatan berbelanja yg saudara kalian dapat adalah juga dr Yang Maha Berkuasa. Oleh sbb itulah , seboleh-bolehnya saya akan sentiasa cuba beringat utk akad niaga jual-beli setiapkali kita berurusan COD mahupun messaging agar kita sama-sama mendapat berkat dan keredhaan-Nya.
Sekian , terima kasih ..
luahan rasa hati kecil krew http://www.telekungonline.blogspot.com/

No comments: